Витамин B3- предимства и странични ефекти

on

Витамин B3, наричан още ниацин, е един от осемте В-комплексни водоразтворими витамини. Ниацинът има широка гама от приложения в тялото, подпомагащи функции в храносмилателната система, кожата и нервната система. Хранителните източници на този витамин включват дрожди, месо, риба, мляко, яйца, ядки, зелени зеленчуци, боб и зърнени храни, съобщават от foodpanda.

Image result for healthy foods

Подобно на другите витамини от вида B, ниацинът помага на тялото да разгражда въглехидратите, мазнините и протеините в енергия. В допълнение, играе роля в чернодробната функция. Полезен е и за лечението на мигрена. Ниацинът е известен за понижаване на LDL (лошия) холестерол и триглицериди в кръвта.

Image result for B3 foods

Въпреки ползите, според скорошни проучвания има известни известни странични ефекти, които могат да възникнат при приемане на ниацин-съдържащи лекарства или добавки във високи дози. Общите ниацинови нежелани реакции са главоболие, световъртеж, ниско кръвно налягане и др.

Ако ядете храни, богати на ниацин, шансовете, да получите нежелани реакции са много малки. Въпреки това, не прекалявайте с гъбите, яйцата и рибата, защото могат да затормозят дейността на черния дроб.

 

***

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

w

Connecting to %s