Foodpanda тества доставка на храна с дрон в България

on

Ивайло Нецов е изпълнителен директор на платформата за доставки на храна foodpanda за България, която отскоро е част от глобалния доставчик Delivery Hero, който оперира на над 40 пазара в цял свят. Economic.bg разговаря с него за пазара за доставки на храна в България и бъдещето му развитие.

– Г-н Нецов, как се развива пазарът за доставки на храна в България? Какви са тенденциите през последните няколко години?

Пазарът за доставки на храна в България се разсратва с всяка година и има огромен потенциал. Все повече хора откриват комфорта и гъвкавостта при доставките на храна и изграждат навик да използват този вид услуги. През последните години все повече платформи за доставка на храна се появяват на пазара като вид бизнес, но само най-иновативните и адаптивните ще оцелеят.

– В колко български града присъства foodpanda? Планирате ли навлизането в нови градове в България?

Към момента оперираме в 9 български града, като собствени доставки извършваме в 4 – София, Варна, Пловдив и Бургас. Фокусирани сме да предложим възможно най-добрата и гъвкава услуга за доставки на храна в тези градове.

– На какъв принцип работи платформата? Какъв е броят на заведенията, от които може да се поръча храна през foodpanda?

foodpanda е платформа, в която потребителите могат да намерят списък с ресторанти, които са намират в близост до тяхното местоположение. Те избират храна от предпочитано от тях заведение и поръчват. Храната се доставя или от служители на ресторанта, или от служители на foodpanda. Искам да отбележа, че броят на ресторантите, от които може да поръча даден клиент, зависят от местоположението на клиента. Непрекъснато работим за подобряване на портфолиото на ресторантите ни, за да осигурим на нашите клиенти по-добри и висококачествени доставки.

– Колко човека работят за компанията в страната?

В момента в България имаме близо 70 души, които работят за foodpanda, като 2/3 от тях са шофьори, които доставят храна на клиенти.

– Наскоро компанията се ребрандира. Каква е причината и как се развива платформата на глобално ниво?

foodpanda е част от водещия световен доставчик на храна Delivery Hero. Това ни дава многобройни възможности за развитие и огромно познание и опит. През септември се сляхме с Foodora, друга компания, която е част от групата на Delivery Hero и точно в момента преминаваме през оперативни и технологични промени, които ще подобрят нашата работа.

– В България през 2017 г. foodpanda тества доставки с дрон? Какви са резултатите и има ли подобна идея почва у нас?

Тестът на доставка с дрон е част от ПР кампания, която ние подготвяме в момента. Имаме удоволствието да си партнираме с Асоциацията за безпилотни летателни системи (дронове) и с техния опит и знание ние успяхме да проучим тази невероятна възможност. Технологията е тук, но правилата не са и това пречи на бизнеса да проучи още повече възможностите за доставка на храна с дрон.

– Какви са плановете ви за развитие в България?

Както ви казах по-рано, нашата цел е да предлагаме възможно най-добрите доставки на храна. Ние искаме нашите клиенти да бъдат щастливи, доволни и да харесват нашата услуга. Работим непрекъснато по нейното подобряване и постигането на тази цел.

Advertisements