Храненето се често, през около 3 часа!

on

До момента в статистиката за затлъстяване в Европа – България е на шестнадесето място по големина, но е на пето място по затлъстяване на децата. Хора, които страдат от затлъстяване, имат много по–голям риск от заболявания и дори по–ранна смърт. Дали децата ни или дори ние самите имаме затлъстявания, не зависи само от това какво купуваме за косумиране, а зависи най–вече от нашият собствен избор и дали той е здравословно ориентиран. Ще се опитаме да ви помогнем да се предпазите от заболяването на XXI век в една рубрика „Храни се правилно и бъди здрав”, заедно с Дидо Митев и foodpanda.

fitmag-5

По данни на световната асоциация за изследване на затлъстяването в България има 224 898 деца в училищна възраст, които са с наднормено тегло. 58 370 са децата със затлъстяване. Това означава, че 26.20% от българските деца на възраст между 5 и 18 години са с наднормено тегло. Според прогнозите през 2025 година този процент би бил 26.85% или 235 459 деца, информират от Българското сдружение за изследване на затлъстяването и съпътстващите го заболявания.

Националното проучване за хранене на населението над 1-годишна възраст показа значително нарастване на затлъстяването сред момчетата до 5-годишна възраст 7.1% през 2014 г. в сравнение с 3.3% през 2004 г. При момичетата в същата възрастова категория се забелязва положителна тенденция за леко намаление на честотата на разпространение на затлъстяването 2.7% през 2014 г. в сравнение с 5.4% през 2004 г.

fitmag-2

Тайната на успеха в добрия спортист е не само високо интензивните тренировки и почивки, а и едно от най-важните неща – самото хранене. Няма значение с какво се занимаваме, храненето не е само каква храна и какво количество поемаме, но кога и как се храним.

България е сред държавите, чиито деца в училищна възраст прекарват най-много време пред компютри или телевизори. За една седмица едно българско дете прекарва пред екрана повече от цяла денонощие – 25,7 часа. В Белгия например децата в училищна възраст са пред компютри и телевизори не повече от 14,5 часа, а в Холандия по 14,5 часа. Близо 20 часа пред мониторите прекарват децата във Франция.

fitmag-6

Каква храна е добре да консумираме?

  • Пълнозърнести култури (ориз, овесени ядки, киноа и др.)
  • Плодове (всеки плод има своите полезни свойства, но трябва да е истински плод, а не сладко, сокове или претърпял термична обработка)
  • Зеленчуци (разнообразието на зеленчуци също е за препоръчване и е добре те да са пресни)
  • Ядки, семена, бобови култури също са полезни източници
  • Месо (телешко, пилешко, пуешко и други, но изчистено место без мазнини)
  • Риба (важни за организма витамини – А, D, Е, В1, В2, В12, ниацин (РР) и омега – 3 и омега – 6 )
  • Растителни мазнини (зехтин, ленено масло и др .)

Какво не е добре да консумираме?

  • Тестени продукти (хляб, пици, банички и др.)
  • Сладки продукти и изкуствени подсладители
  • Пържени продукти
  • Газирани напитки и соково с изкуствени подсладители и оцветители
  • Преработени месни продукти (колбаси, наденици и др.)

За добър синтез и добро храносмилане е добре да се приема и достатъчно количество вода (около 25мл. на 1кг. човешко тегло).

Какво е количеството храна което трябва да консумираме?

Според това каква е динамиката на нашето ежедневие (какво работим, спортуваме), каква е нашата възраст, структура и редица други факти може да определим какво, кога и по колко храна може да приемаме. Доста хора си мислят, че когато гладуват ще отслабнат, но това не е така. Когато лишавате организма си от веществата, които са му нужни за неговото нормално развитие Вие му пречите по този начин. Може да намалите дневния прием на калории и това ще ви донесе видими резултати.Не само голямото количество храна приемано през деня може да доведе до затлъстяване, но и качеството й. Ако не знаете какви калории трябва да приемете през деня, не знаете как да ги сметнете или просто не сте си го поставили за цел, погледнете по горните редове и ще видите храните, които трябва да избягваме, за да успеем да се справим с наднорменото тегло.
За покачване, сваляне или поддържане на килограми ние трябва да се храним. В зависимост от какво имаме нужда, определяме количеството на храната, което трябва да приемаме. Храненето трябва да е често, през период от около 3 часа. При средностатистическият българин закуската е заменена с кафе и цигара, обяда се пропуска, а вечерята е вредна храна, в големи количества. Закуската е едно от най–важните хранения за деня и по никакъв повод не трябва да я пропускаме, обядът да е с достатъчно протеин, а вечерята лека и приятна.

 

За изготвяня на индивидуални хранителни режими и тренировъчни програми може да се свържите с нас: [email protected]

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

w

Connecting to %s