Предимствата да се храним с риба

Рибата е богата на протеини, съдържа ниско количество мазнини и осигурява редица ползи за здравето. Рибата е източник на протеини и омега-3 мастни киселини, така наречениете „добри“ мазнини. Тъй като човешкото тяло не може да направи значителни количества от тези основни хранителни вещества, консумирането на риба е важно за набавянето им. Ето защо е важно рибните ястия да се включват редовно в менюто. Все повече доказателства сочат, че омега-3 мастни киселини, осигуряват редица ползи за здравето. Какви са те? Разказва най-голямата международна платформа за поръчка на храна foodpanda.

Омега-3 мастни киселини поддържат здравето на сърдечносъдовата система, като играят важна роля в регулирането на кръвоносните съдове. Те са важни и за неврологичното развитие; намалява тъканното възпаление; облекчава симптомите на ревматоиден артрит; играят полезна роля при сърдечна аритмия (неравномерен пулс); намаляване на депресия. Ако залагате на здравословното хранене, задължително трябва да поръчвате по-често ястия с риба и да си доставите необходимите вещества и омега-3 мастни киселини от храната.

Други предимства на редовната консумация на рибата са избрани научни открития, които показват следното:

Астма – децата, които ядат риба, може да бъдат по-малко вероятно да развият астма.
Мозък и зрение – риба, богата на омега-3 мастни киселини може да допринесе за здравето на мозъчната тъкан и на ретината (светлочувствителна тъкан лигавицата на вътрешната повърхност на окото).
Рак – омега 3 мастни киселини в рибата могат да намалят риска от много видове рак, от 30 до 50 процента, по-специално на устната кухина, хранопровода, дебелото черво, рак на гърдата, яйчниците и простатата.
Сърдечно-съдовите заболявания – хора, които ядат риба всяка седмица намалява риска от сърдечни заболявания и инсулт, чрез намаляване на образуването на кръвни съсиреци и възпаление, подобрява еластичността на кръвоносните съдове, понижава кръвното налягане, намаляване на мазнините в кръвта и повишаване на „добрия“ холестерол.
Деменция – възрастните хора, които ядат риба или морски дарове най-малко веднъж седмично, може да имат по-нисък риск от развитие на деменция, включително и болестта на Алцхаймер.
Депресия – хора, които редовно се хранят с риба, имат по-ниска честота на депресия (депресия е свързана с ниски нива на омега-3 мастни киселини в мозъка).
Диабет – може да помогне на хората с диабет да управляват нивата на кръвната си захар.

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

w

Connecting to %s