Какво да ядем, за да се разтоварим от голямото преяждане по празниците

След  1 януари калорийната амнезия трябва да приключи и да помислим как да влезем във форма и да се отървем от излишните килограми, натрупани по време на празниците. 65% от жените си обещават, че след Нова година, започват диета, съобщават от компанията за поръчка на храна foodpanda. Но когато настъпи този момент, всички се нуждаем от нещо повече от добри намерения, за да започнем със здравословното хранене. Всяка цел е достижима, стига да не се впускаме в крайно лишаване от храна, защото това стресира допълнително нашия организъм.

Като за начало си поставете реалистични очаквания. 7 килограма за 10 дни е нездравословно, трудно постижимо и без положително влияние върху цялостния организъм. За да сте сигурни, че може да задържите свалените килограми, си поставете за цел по 2 кг на седмица. Започнете да мислите не като за диета, а като за начин на живот и позитивите, които бихте получили- повече енергия, по-малко излишни килограми, повече самочувствие и увереност.

Никога не пропускайте закуската. Тя засилва метаболизма и ви енергията, която ви доставя храната е необходима за начало на деня. Започнете с нискомаслено мляко, плодове или пълнозърнести храни. Хранете се често. Не трябва да минават повече от 4 часа, без да сте поели храна. Дългото гладуване ще доведе до преяждане в късните часове на деня, когато всяка калория се лепи на тялото ви. Стремете се да ядете по пет порции плодове и зеленчуци дневно, като ги комбинирате с фибри за допълнителна енергия. Експертите съветват през първата седмица да изключите месото, освен рибните деликатеси. Традиционните салати от българската кухня са удачен вариант за лек обяд. В последствие, включете пилешко или телешко месо без мазнини към менюто. За да ви бъде по-лесно, може си направите график на хранене по цветове. Всеки ден консумирайте храни, които са в една цветова гама. Например, в понеделник бъдете на жълти храни – лимони, златни ябълки, круши, царевица.

Задължително включете 30 минути спортна активност всеки ден. Тичайте, ходете пеша, качвайте стълби. Това подобрява сърдечно-съдовата система, съня и метаболизма.

Забравете за газираните напитки и всички подсладени сокчета. Може да съдържат само 300 калории, но те със сигурност ще се натрупат. Пийте много вода, минимум по 8 чаши дневно. Тя е евтина, без мазнини и закалява тялото. Намалете и ястията, поръчани от ресторанти за бързо хранене.

Следвайте тези съвети, но не действайте екстремно. Никой не е казал, че трябва да се лишите от любимите си лакомства, за да влезете във форма. Изберете си един ден, в който да си поръчате пица, паста или да се поглезите с шоколад. Екипът от foodpanda знае, че яденето на любимите храни помага намаляването на теглото да бъде по-приятно и да не се чувствате лишени. Наслаждавайки се на тези изкушения, означава че ще бъде по-лесно да се придържате към здравословно и балансирано меню през повечето време.


Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

w

Connecting to %s