Какво да консумираме през различните месеци

on

Най-голямата международна платформа за поръчка на храна foodpanda.bg разкрива предимствата на сезонната храна

Както годината подлежи на своите сезони, а те от своя страна на месеците, така и храните са подчинени на определени периоди в годината. За това е изключително важно да консумираме храни според сезона, с оглед на това да получим тяхната пълна хранителна стойност и вкус. „Сезоните и месеците формират естествения фон на правилното хранене”, съобщават от най-голямата платформа за поръчки на храна foodpanda. Всички най – здравословни храни в света са сезонните. Представете си зеленчукова градина в средата на зимата. Сега си представете същата тази градина в слънчев, летен ден. Колко са различни тези два сезона на годината! За еколозите, сезоните се смятат за източник на природно разнообразие. Промени в условията на отглеждане, от пролетта до лятото или есента до зимата, се считат за съществени за балансиране на ресурсите на Земята и нейните форми на живот.

Най-голямата международна платформа за поръчка на храна foodpanda, представя изследване, проведено през 1997 г. от Министерството на земеделието, рибарството и храните в Лондон, Англия. То установява значими разлики в хранителното съдържание на пастьоризирано мляко през лятото спрямо зимата. Йода е по-висок през зимата, а бета-каротин е по-висок през лятото. Тези разлики в състава на млякото се дължат предимно на различията в храненето на кравите през двата сезона. По същия начин, учените в Япония са намерили разлики в съдържанието на витамин C на спанак, събран през лятото, спрямо зимата.

В различни части на света, и дори в различните региони на една държава, сезонните менюта могат да се различават. Но ето някои първостепенни принципи, които ако следвате си гарантирате оптимално добро хранене през различните месеци.

  • През пролетните месеци се фокусирайте върху зеленчуците и зелените храни – швейцарско къдраво зеле, спанак, маруля, пресен магданоз и босилек.
  • През летните месеци се придържайте към плодовете – ягоди, ябълки, круши, сливи, зеленчуци като броколи, карфиол и царевица; и подправки като мента и кориандър.
  • През есенните месеци, включете в менюто си повече моркови, сладки картофи, лук и чесън както и подправки като джинджифил, пипер и синапено семе.
  • През зимните месеци наблягайте на животинската храна – риба, пилешко, говеждо и агнешко месо; зеленчуци – картофи, лук и чесън.

foodpanda ви съветва, през всички сезони да бъдете креативни! Нека естественият фон на пролетта, лятото, есента и зимата да ви бъде водач!

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

w

Connecting to %s