Стартъп бизнес – има ли почва у нас

on

През последните 4-5 години, в света на бизнеса усилено се говори за стартъп компании и тяхното развитие. Дали българската среда е готова за подобен вид предприемачество и знаем ли какво всъщност представлява това? Старт-ъпът е новосъздадена компания, която използва съществуващи и успешни бизнес модели и има потенциала да се разрастне при подходящи условия, съобщават от международната компания за доставки на храна foodpanda. Това могат да бъдат компании във всякакви форми и размери. Най-често старт-ъпи биват финансирани с по-голям капитал от учредителите, но е възможно и финансиране, чрез партньорство с други компании.

Защо точно старт-ъп бизнес в условия на нестабилна икономическа среда? Както монетата има две страни така и кризата крие своите негативи, но и позитиви. Неслучайна е китайската поговорката, че всяка криза е и възможност. Възможност за находчивите, предприемчиви личности, които биха рискували, за да спечелят. Благодарение на неблагоприятната икономическа среда в България, потреблението се сви драстично и поведението на потребителя се промени коренно. Всичко това благоприятства за развитието на старт-ъп компании, чиято основна дейност е насочена към онлайн потребителя и към бързооборотни стоки на изгодни цени. Всеки един от нас е влизал и се е възползвал от необятното море на стоки и услуги в сайтове за колективно пазаруване и платформи, в които можем да намерим всичко на атрактивна цена. Освен всичко това само срещу няколко клика от потребител може да се превърнем в продавач, който печели от ненужните си вещи. Динамичната онлайн среда с хилядите възможности, които предлага, успява да акумулира все по-голям брой хора превръщайки една изкуствена среда в работещ и доходоносен бизнес. Това е магията на старт-ъп компаниите.

На сцената на добрите старт-ъп практики успешно се позиционират и платформи в сферата на храните. Пример за това е най-голямата международна онлайн платформа за доставки на храна foodpanda, която спечели тазгодишните „European Tech Startup Awards” и бе отличена за големия си принос в електронната търговия. Компанията оперира на територията на над 45 страни, разположени на 5 континента. Това, което правят подобни компании е да подпомагат ресторантите и маркетирането им на онлайн пазара. Правилното позициониране на веригите за хранене увеличава продажбите им, чрез онлайн и мобилната платформа, като им осигурява една постоянно развиваща се технология и анализи. Освен добрите бизнес практики, които международните компании следват, зад тях седят хора с дългогодишен опит в своята сфера на дейност.

Какво е най-важното, което трябва да имаме предвид, преди да стартираме собствен стартъп? Освен че има фондове като например LAUNCHub и Eleven, които финансират стартъпи, съществена част от създаването на собствен бизнес е екипът, който стои зад всички креативни идеи – хората, които създават, творят и не спират да работят за успеха на своите бизнес проекти. Според Robert Dohrendorf, финансов специалист, коуч и ментор на стартъпи, времето, необходимо един стартъп бизнес да се превърне в успешна компания, е около 7 години. Ето защо е изключително важно предприемачите да влагат големи усилия и труд, да се посветят и да вярват в успеха на своя бизнес. И най-важното – да бъдат търпеливи и последователни в своите действия.

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

w

Connecting to %s