Павел Хитру за Expert.bg: Ако не можеш да утвърдиш идеята си за месец, значи правиш нещо грешно

on

Image

Павел Хитру е само на 25 години, а вече е изкачил немалко служебни върхове.  Американският предприемач е завършил Университета на Пенсилвания и още като студент започва да развива старт-ъпи. Днес той е мениджър за Централна и Източна Европа на Foodpanda – една от най-големите компании за доставка на храна по домовете. Господин Хитру е в България, за да представи нова услуга на компанията – онлайн плащане.

Г-н Хитру, какви са основните тенденции на пазара за доставки на храна в Централна и Източна Европа?

Вече всичко на пазара е мобилно – никой не иска да сяда пред компютъра, за да си поръча храна. Просто изваждаш телефона, докато се прибираш от работа или докато си се разположил на дивана. Мобилните услуги са удобство, а именно това искат клиентите, когато си поръчват храна. Тази тенденция е много видима в България и Румъния.

Представяте нова услуга на компанията Foodpanda – плащане онлайн. Какви са предимствата му?

От една страна, все повече хора не носят кеш. Чрез тази услуга ще им позволим спокойно да правят поръчките си. От друга страна, ресторантът не трябва да се притеснява дали някой ще се измъкне и няма да си плати и дали куриерът има достатъчно пари за ресто. Плащането онлайн е печеливш за всички метод.

Вие сте само на 25 години, а вече сте постигнали успех в кариерата си. Кога за първи път осъзнахте, че се интересувате от предприемачество?

Когато бях на 10 години. Баща ми има малка строителна фирма, израснах в среда, където се ръководеха хора, търсеха се клиенти, преговаряше се с доставчици и имаше разправии с документация. Въпреки стреса, на мен ми харесваха свободата и вълнението, които идват с преодоляването на бизнес трудности.

Старт-ъпите са много популярни в България. Какъв съвет можете да дадете на млади предприемачи, които тепърва започват?

Времето е пари, особено в света на старт-ъпите. Сложете продукта в ръцете на клиентите колкото може по-скоро. Ако отнема много време, започнете да го правите на ръка. Много онлайн продукти са започнали така и това не е срамно. Дори продуктът да е смотан, по-добре бързо да разбереш за това. Ако една идея не може да се утвърди за месец и за по-малко от 500 долара, значи правите нещо грешно.

Все повече хора без технически умения се занимават със старт-ъпи. Какво бихте посъветвали тях?

Не се опитвайте да си намерите технически сътрудник, той ще ви донесе малко полза, а и вероятно нямате възможност. Вместо това се свържете с хора с подобни идеи и обменете опит. Създайте фалшива презентация и се опитайте да продадете продукта на клиенти преди де факто да сте създали нещо. Когато вече имате клиенти и не търсите бизнес модел, по-лесно ще привлечете „технически” хора в екипа си.

Казвате, че обичате да пътувате. Коя е любимата ви дестинация? За първи път ли идвате в България?

Идвам в България на всеки няколко седмици, много харесвам хората и нямам търпение да почивам на морето тук през лятото. Ню Йорк е любимата ми дестинация, там живях и до днес ходя често. В Азия е много забавно, в Европа харесвам Берлин и Лисабон. Все още ми предстои да опозная Южна Америка.  

Оптимист ли сте за бизнес бъдещето на Централна и Източна Европа?

Абсолютно! Преместих се от САЩ тук преди 2 години и за миг не съм съжалявал. Изумен съм колко много невероятни възможности ни се предоставят сами всеки месец. Не възнамерявам да напускам региона скоро.

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

w

Connecting to %s